Monday, August 17, 2009

ambisiku(keinginanku) yang sudah pun ku buang dan terbuang..

bismillah...
dulu..saya bercita-cita untuk menjadi orang yang ternama..
menjadi orang yang hebat...belajar sungguh-sungguh..rajin datang ke kelas..dapat nilai bagus..

dulu..saya ingin menikahi dia...membina keluarga islami...berdakwah bersama-sama...berjuang bersama-sama...dan saling menjaga...

dulu...saya ingin hidup bahagia dimasa depan saya bersama istri dan anak-anak(kalau ALLAH izinkan)...

TAPI...itu kan dulu..semuanya sudah pun berubah...hal-hal semacam itu telah pun hilang dari diriku...entah kemana perginya...

yang terfikir hanyalah untuk membahagiakan hati pada hari ini...
yang saya usahakan hanyalah untuk berbuat sesuatu pada hari ini sebagai bekal setelah mati...
cita-cita dahulu untuk diri sendiri sudah pun musnah bersama perjalanan hidup saat ini..

harapan-harapan dulu telah pun musnah..hilang bagai debu yang berterbangan..

sekarang...yang kuinginkan hanyalah berbuat sesuatu untuk menyambut kedatangannya..
mempersiapkan sesuatu sebelum kedatangannya...
semoga bekal yang ada cukup sebelum dia datang menjemputku...
semoga sebelum dia(malaikat maut) datang..saya sudah betul-betul bersedia untuk berangkat bersamanya menuju kampung itu...
saya akan menetap disana beberapa waktu...n setelah itu saya akan meneruskan perjalanan saya untuk menyampaikan laporan pertanggungjawaban...

ya ilahi..ampuni dosa-dosaku...

1 comment:

Werdah said...

salam, ya semoga kita meletakkan hrpn yg tinggi supaya Allah iktiraf kita sbg hambaNYa dan kita usaha sungguh bg memenuhi harapan..

Post a Comment

terimakasih sebab sudi mengunjungi blog sy...
smoga bermanfaat untuk semua..