Monday, March 8, 2010

Aku..Bukan Aku..Bukan Milikku..

Terbangun dari mimpi semalam...
mata mulai memperhatikan sekitar..
ini masih mimpi atau alam nyata..?
ruangan yang sama seperti mimpi semalam..
namun ada yang hilang sekarang..
ada rasa yang berbeza..
namun masih dengan jiwa yang sama..
tapi..
inikah diriku..?
tubuh ini..??sapa pemiliknya..?
jiwa ini..?milik siapa?
apakah ini milikku..??
jari ini bergerak..jantungku berdetak..
akal ini memikirkan..siapa diri ini..dan apakah ini milikku..??
jika ini milikku..,mengapa harus aku pertanggungjawabkan..??
jika dipertanggungjawabkan..,berarti ini bukan milikku..
tubuh ini..jiwa ini..ruh ini...tangan ini..kaki ini..mata ini..
lidah ini..suara ini..jari yang menulis ini..akal yang erfikir ini..
semua ini bukan milikku..
lalu apa yang aku miliki..??
aku..???
bahkan aku bukan milikku...
bahkan kata "aku"pun bukan milikku..
aku tak punya apa-apa..
aku bukan milikku bukan milikku..
aku hanyalah hambaNYA...
milik-NYA sepenuhnya..
milik-NYA sepenuhnya..

1 comment:

anonyms said...

so nice..i like this. sumthing to think.
thanks a lot.

Post a Comment

terimakasih sebab sudi mengunjungi blog sy...
smoga bermanfaat untuk semua..