Saturday, April 18, 2009

Sungguh..aku sangat rindu..

wildanunmukholladun..hanyalah seorang budak ALLAH...

kerinduan yang teramat sangat telah lama saya pendamkan dihati ini. rindu kepada bunda tersayang yang selalu tersenyum menyambut kehadiranku. rindu pada adik-adikku yang selalu memelukku, dan menyuapku ketika aku ingin makan. rindu pada abang-abangku yang selalu memberi semangat kepadaku..rindu pada keponakanku/anak buah/anak saudara yang selalu membuat aku tertawa dan tersenyum, yang selalu membuat aku rindu walau tak bertemu hanya sehari. rindu pada suasana rumahku.

beberapa waktu yang lalu ketika aku menelephon kerumahku.
adikku berkata:"bang kapan abang pulang..kami sudah sangat rindu pada abang.."
saya hanya mampu menjawab:"dek..3 bulan lagi abang pulang ya.."
"bang..cepat pulang ya bang...kami sudah sangat rindu..setiap melihat lelaki membawa tas/bag besar..,kami menyangka itu abang yang pulang dari malaysia."

bunda pun menyampaikan rasa rindunya yang teramat sangat kepadaku...bunda tidak pernah berpisah lama seperti ini dariku. ini pertama kali aku menyiksa bundaku dengan rasa rindu..,dan perasaan sayangnya saat mendengar berita dari orang yang berusaha memburukkanku.

bundaku tersayang...do'akan ananda..ananda juga sangat merindukan bunda..sangat-sangat rindu bunda..
adik-adikku tersayang...
abang rindu kalian...ya allah..dah jatuh air mata ni dah..rindu..sayang..

2 comments:

shahadah said...

salam akhi..moga tabah selalu. (^_^)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Post a Comment

terimakasih sebab sudi mengunjungi blog sy...
smoga bermanfaat untuk semua..