Tuesday, April 28, 2009

Pengembaraan mencari Tuhan yang hilang

wildanunmukholladun..hanyalah seorang budak ALLAH...

segala puji hanyalah milik sang PENCIPTA alam ini dan DIA jua lah yang mengatur perjalanan kehidupan setiap makhluk-NYA.

Pada hari isnin 20/04/2009, perjalanan baru bermula. langkah demi langkah terus diayunkan. perjalanan mencariNYA terus dilakukan demi menyelamatkan jiwa ini dari tersesat didunia dan tersiksa diakhirat. nama-NYA masih ku bawa bersama, ajaran-NYA pun masih lagi ku ikuti. namun aku masih lagi mencariNYA, walau aku tau DIA sedang memperhatikan setiap langkah dan gerak gerikku.

Perjalanan dakwah dilakukan bukan disebabkan ilmu di dada terlalu banyak, bukan disebabkan ingin mengajarkan orang-orang yang bodoh, bukan juga disebabkan ingin mengukir nama di atas dunia. semua ini dilakukan hanya untuk mencari dan mengumpulkan sedikit bekal untuk menemui-NYA.

sesuatu yang pasti sedang menanti dan sedang dinanti, dialah seorang sahabat yang tiada pernah mengingkari janji, tidak akan lalai walau sesaat pun.
"malaikat maut" begitulah orang menyebutnya. kedatangannya merupakan satu tanda bahwa saya harus segera pergi dari dunia dan segera menghadap sang PENCIPTA dan menunggu giliran untuk ditanya tentang pertanggungjawabanku selama aku di dunia.

Perjalanan kali ini membawa aku bertemu dengan makhluk-makhluk-NYA yang masih lagi belum mengetahui tentang DIA, tapi sesungguhnya mereka mengetahui bahwa DIA itu ada dan berkuasa.(dah azan..akan diterukan jika ada kesempatan..)

No comments:

Post a Comment

terimakasih sebab sudi mengunjungi blog sy...
smoga bermanfaat untuk semua..