Tuesday, July 21, 2009

apakah kita tidak malu jika dia yang maju melemparkan batu?


apakah kita hanya duduk diam, sementara anak kecil itu bangun dan melemparkan batu kepada para tentara israel, dan kemudian tentara itu menembak anak kecil itu hingga tubuhnya hancur??!!!!!!

mengapa kita masih diam, hanya menahan geram? padahal umat islam dinegara ini cukup banyak, orang islamnya kaya-kaya. orang islamnya bertubuh sehat dan bertenaga. tapi mengapa disaat saudara kita ditindas disana kita hanya diam?
apakah kamu akan mengatakan" itukan urusan pemerintah, bukan urusan saya". jika anda berfikir seperti itu, tunggulah saat pertanggungjawaban nanti. apa yang akan anda katakan jika mereka saudara-saudara kita mengadukan kepada ALLAH bahwa disaat mereka memerlukan bantuan untuk membebaskan bumi islam, tapi kita tidak berbuat apa-apa?
carilah jawaban anda. buatlah jawaban anda untuk diakhirat nanti.


mengapa kita tidak mencoba bersatu dan bergerak bersama-sama untuk mebantu mereka. apakah kalian takut terkena peluru atao bom dan membunuh kalian? tanpa bom dan peluru itu pun kita pasti akan mati juga. mungkin kita lebih memilih mati ditempat tidur..
fikirkanlah..fikirkanlah..fikirkanlah...
sampai kapan kita hanya diam melihat ini semua..??

2 comments:

Werdah said...

salam.. jawapannya ialah kerana tidak ada syaja'ah(keberanian)..

wildan said...

ramai yang berani..ramai yg nk berjuang..tp..

Post a Comment

terimakasih sebab sudi mengunjungi blog sy...
smoga bermanfaat untuk semua..