Thursday, April 9, 2009

Terimalah dia...



waktu berlalu begitu cepat..,tanpa pernah menunggu siapa pun. waktu berlalu membawa siapa pun yang dikehendaki yang telah ditetapkan. tanpa pernah bertanya "anda sudah bersedia?" terlalu cepat berlalu.

rasanya baru beberapa hari yang lalu wanita yang sangat mentaati suaminya itu berada dihapanku. wanita yang selalu mengingat pesan-pesan suami tercintanya yang telah tiada, pergi mendahuluinya. masih jelas di ingatan, wanita itu menyediakan makanan untukku, selalu tersenyum dihadapanku walau pun dia sebenarnya seorang yang sangat pemalu. dia yang mengorbankan waktu dan tenaganya untuk menjaga cucunya yang sangat disayanginya. terbangun tengah malam hanya untuk memperhatikan cucunya.masih sangat jlas diingatanku.ketika wanita mulia itu memintaku untuk mengantarkan makanan untuk sahabat-sahabatku.

dia menyayangiku tanpa pernah melihat siapa aku. walau pun orang mencoba membuatnya membenciku. tapi dia tetap tidak membenciku, walau orang lain mengatakan itu.

saat ini dia telah pergi menemui ilahi...pergi menyusul suaminya yang sangat disayanginya. namun kebaikannya masih lagi diingatan kami. ALLAH telah menyelamatkannya dari masalah dunia yang selalu menghantuinya. ALLAH telah menyelamatkan dia agar dia tidak perlu lagi melihat,tidak perlu mendengar, atau pun mengetahui cerita orang-orang yang berusaha mengganggu ketenangannya.

ya ilahi..terimalah dia...terimalah dia dengan rahmat-MU...
tempatkanlah dia di tempat yang yang terpuji..
ya ilahi..,dia telah banyak berbuat kebaikan terhadapku dan sahabat-sahabatku..,jika dia bersalah, ampunilah dia..berikanlah pahala yang banyak untuknya ya ilahi..
dia telah memasakkan makanan untukku..,dan aku telah memakan makanan itu, berilah pahala untuknya..alirkanlah pahala baginya selama tubuh, daging , dan darah ini masih berguna untukMU ya ilahi..
terimalah dia..

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Post a Comment

terimakasih sebab sudi mengunjungi blog sy...
smoga bermanfaat untuk semua..