Sunday, March 15, 2009

Anda Menyembah Apa??

"Aku mengenal tuhan-tuhan kamu..apakah engkau mengenal tuhan kami?" seorang abdi bertanya.
"tidak..aku tidak mengenal tuhan kalian"dijawab.
"Jika engkau mengenal tuhan kami, engkau akan menerima kebenaran.lebih dari apa yang aku rasakan..engkau akan rindu untuk bertemu denganNYA" kata abdi itu lagi.

bagaimana dengan aku, apakah aku sudah mengenal apa yang aku sembah selama ini??
ataukah aku hanya sekedar tahu seperti orang yang hanya ikut-ikut saja??

jika betul aku telah mengenal TUHAN yang aku sembah, tentulah aku akan merasakan rindu untuk bertemu dengaNYA. mengapa aku tidak merasakan hal itu?? aku memang mempunyai keinginan untuk bertemu denganNYA. Tapi rasa rindu..??aku tau bagaimana rasanya jika rindu kepada seseorang. Apakah ada rasa rindu itu di hatiku??
ya ilahi robbi.. JIKA aku mengenaliMU, mengapa masih aku mencintai dunia dan tidak mengejar cinta-MU..ya ilahi...ya ilahi..aku ingin benar-benar menjadi hamba-MU yang patuh dibawah kaki-MU...patuh dengan arahan-MU..

benarkah aku beribadah untukMU? Atau hanya sekedar rutinitas saja? ya ilahi..tunjukilah aku ke jalan-MU.

Apakah aku betul-betul mengenalMU ya ilahi..??ataukah hanya kata-kata dibibir saja..
aku berkata bahwa ENGKAU maha besar..maha segalanya...,apakah ini cukup...
ya ilahi...aku ingin lebih mengenaliMU...
aku ingin benar-benar menjadi hamba-MU..
IZINKAN AKU YA ILAHI..IZINKAN AKU..

Aku ingin mengenali dengan jelas apa yang aku sembah..dan aku ingin benar-benar menyembah..bukan sekedar ikut-ikut atau sebab dah biasa saja...ya ilahi..bimbinglah aku kejalan-MU dengan tangan-MU ya ilahi..

No comments:

Post a Comment

terimakasih sebab sudi mengunjungi blog sy...
smoga bermanfaat untuk semua..