Friday, March 13, 2009

mencari tuhan dari...

Dengan nama ALLAH yang maha pengasih lagi maha penyayang

langkah demi langkah terus ku lalui. berusaha mencari siapa pemilik dan yang menciptakan diri ini. yang menciptakan langit dan bumi. semoga apa yang diberikannya padaku bisa membantuku untuk menemuiNYA dan lebih mengenaliNYA.

"YA ILAHI...bimbinglah hamba-MU ini kejala-MU..aku hanya mengharapkan rahmat-MU ya ILAHI..ya ilahi..terimalah aku..ya ilahi..terimalah aku dengan rahmat-MU ya ilahi..aku mendambakan ampunan-MU ya ilahi.."

ya ilahi..wahai yang menciptakan langit dan bumi...yang menerbitkan matahari dari timur dan meneggelamkannya dibarat..wahai yang mengatur sekalian alam...aku sangat yakin bahwa ENGKAU mengetahui apa yang ada dihatiku..ENGKAU mendengar apa yang aku suarakan dan ENGKAU mengetahui apa yang aku sembunyikan..

aku berlindung padaMU dari segala bisikan-bisikan yang menyesatkanku dari jalan-MU...
hatiku bertanya.."allah itu nama-MU atau istilah yang digunakan untuk menyebutMU..??"
YA ILAHI...sampaikanlah aku kepada jawaban ini dengan bimbingan-MU ya ilahi..
ya ilahi..ampuni aku atas soalan soalan ini..

aku tidak memungkiri akan adanya ENGKAU..aku yakin dan beriman bahwa ENGKAU ada..dan nabi-nabi serat rasul-rasu-MU adalah benar membawa berita dariMU..aku meyakini semua itu. aku beriman kepada ENGKAU dan beriman kepada rasul-MU serta apa yang telah ENGKAU janjikan..

ya ilahi..ampuni aku..ampuni aku jika soalanku ini salah..
ampunilah aku..aku mohon..

ya ilahi..
aku yakin bahwa ENGKAU tidak sama seperti apa yang orang-orang sampaikan. tidak seperti apa yang ada dalam kepala manusia. ENGKAU adalah zat yang tak akan pernah ada seorang pun yang mampu untuk mengetahui zat ENGKAU yang sebenarnya.
ya ilahi..tunjukkanlah aku kejalan-MU..

1 comment:

shahadah said...

assalamualaikum sahabat...sepertinya luahan2 ni pernah ada pada diri sy..semoga kita terus tabah dalam mencari Allah yg Maha Hebat dan Sempurna..

Post a Comment

terimakasih sebab sudi mengunjungi blog sy...
smoga bermanfaat untuk semua..