Thursday, March 12, 2009

Ya ilahi...

ya ilahi...
aku hanyalah hamba-MU yang lemah..
sudikah ENGKAU mendengarkanku ya ilahi..?

ilahi robbi..
semakin hari..
semakin banyak pengajaran yang ENGKAU berikan padaku..
semakin aku memahami hakikat kehidupan..
semakin aku mengenal siapa diriku..
semakin aku tahu siapa ENGKAU...
semakin aku mengenal hakikat manusia..

ya ilahi..
sekarang aku tahu..betapa aku hanya mampu bergantung padaMU..
aku mampu beribadah padaMU hanya dengan izin serta bantuan-MU ya ilahi..
aku mampu berbuat baik hanya dengan izin serta bantuan-MU..
aku mampu menghindari dosa..,hanya dengan izin serta bantuan-MU..

ya ilahi..
tanpaMU..siapalah aku..
tanpaMU...
tak mungkin aku mampu beribadah padaMU..
tak mungkin aku mampun berbuat walau sedikit kebaikan..
tak mungkin aku mampu menghindar dari dosa..
tanpa bantuan-MU aku hanyalah makhluk yang sangat lemah..

ya ilahi..
bantulah aku...bimbinglah aku ke jalan-MU..
selamatkanlah aku dari segala kejahatan orang-orang jahat..
selamatkan aku dari kedengkian orang-orang yang dengki..

ya ilahi..ya ilahi...
ENGKAUlah yang mengatur perjalanan kehidupan ini ya ilahi..
ya ilahi..
ya ilahi..
ya ilahi robbi..
aku serahkan jiwa dan ragaku kepadaMU..

No comments:

Post a Comment

terimakasih sebab sudi mengunjungi blog sy...
smoga bermanfaat untuk semua..