Saturday, June 20, 2009

Jangan Hina Yesus..pelase..





Dengan nama ALLAH..

yesus telah ALLAH kirim untuk kabar gembira, dan mengajak ke jalan yang lurus. tapi orang-orang selalu menghina yesus, mereka membuat gambar-gambar seperti yang diatas yang sama sekali tidak mirip/menyerupai yesus. yesus adalah ciptaan tuhan yang mulia. diciptakan melalui firman-NYA.

mereka bukan hanya membuat gambar yesus, tapi juga membuat gambar yang di katakan yesus(sebenarnya bukan yesus) yang dalam keadaan telanjang. ini sangat menghina yesus. yesus disebut juga Al masih.

jangan hina yesus please..

-jangan menghina yesus dengan membuat gambar-gambar yesus, semua gambar-gambar itu sama sekali tidak menggambarkan yesus yang ALLAH muliakan..

-jangan menghina yesus dengan menganggap bahwa yesus mati di tiang salib. Yesus tidak pernah disalib...

-jangan menghina Yesus dengan mengatakan Yesus bahwa Yesus mengatakan bahwa dirinya tuhan/ anak tuhan. Yesus tidak pernah mengatakan itu, jangan fitnah Yesus.

perlu kita semua ketahu bahwa

-Yesus tidak mengatakan dirinya sebagai tuhan, melainkan sebagai utusan tuhan.
-Yesus diangkat sebagai tuhan pada tahun 350 masehi.jauh setelah yesus tiada dibumi.
-Yesus mengatakan bahwa tuhan itu ESA/TUNGGAL.

wahai saudara-saudara semua, jika anda memeluk agama nasrani/kristen, pelajarilah sejarah gereja. mohonlah agar tuhan membimbing anda. jujurlah jika telah menemukan kebenaran itu.

Yesus atau dikenal dengan "Al masih" atau "Isa putra Maryam", adalah seorang rasul/utusan TUHAN yang telah TUHAN muliakan. JANGAN HINA BELIAU..

2 comments:

wardah86 said...

konsep nabi dalam agama kristian amat berbeza dengan ajaran Islam..Islam amat memuliakan nabi..Nabi adalah seorang yang maksum(terpelihara dari dosa) dan menjadi role model bagi umat manusia.Didalam bible terdapat banyak kisah yang kebanyakkannya menghina dan memfitnah nabi2 .Contoh lain didalam Genesis 19:30-36 ada menceritakan tentang nabi lut yang membuat zina bersama anak perempuannya..Tetapi didalam Al-Quran Allah menjelaskan bahawa Nabi Lut adalah seorang yang pious,mengajak kearah kebenaran,menghalang zina dan homoseksual.Ianya jelas dinyatakan dalam QUran Al-Araf :80-83)

Begitu juga dengan Jesus Christ..sebenarnya tiada dalil yang kukuh dalam ajaran kristian sendiri tentang konsep Jesus adalah anak tuhan.Tiada bukti kukuh juga tentang Jesus adalh tuhan..Konsep trinity hanyalah sangkaan dan pemikiran manusia.Tiada ayat yang jelas dalam Bible sendiri yang mengatakan terang-terangan Jesus mengaku yang dia adalah tuhan.Didlam Gospel yang menceritakan tentang trinity adalah JOHN 1:1-14,mATHEW 28:19,3:16-17..Tapi tidak jelas..Paderi-paderi kristian sendiri keliru tentang konsep aqidah dan pegangan mereka..Setiap tahun mereka mengadakan council atau dlm Islam kita ada konvensyen ulama2..Didalam mesyuarat dan pertemuan ini setiap tahun ,mereka menpunyai penilaiann berbeza2 tentang konsep trinity.perbahasan tentang Jesus adalah tuhan sering berubah.Mengikut fakta yang saya ketahui..berjuta2 orang kristian mati disebabkan masalah aqidah..perselisihan tentang konsep trinity.Tetapi dalam Islam konsep aqidah sangat jelas dan mudah..Tiada tuhan yang disembah melainkan Allah dan nabi2nya merupakan manusia utusan Allah.

Terdapat banyak bukti2 dari sarjana barat dari kalangan pakar2perbandingan agama kristian sendiri yang mendapati bahawa agama kristian adalah gabungan daripada pengaruh2 unsur2 Greek,Mitras,ancient rome dan bercampur aduk disebabkan process penyesuain budaya dengan agama kristian sehingga menjejaskan konsep sebenar ketuhanan..Ajaran kristian yang sebenar banyak yang menyeleweng..Terbaru saya mendapat maklumat bahawa di kawasan pedalaman Mesir masih ada lagi orang kristian yang mempercayai bahawa tuhan itu satu dan Jesus adalah utusan tuhan..Jika anda seorang kristian,Carilah kebenaran..Cubalah mencari asal usul sejarah kristian,bagaimana datangnya pemikiran trinity,bagaimana sejarah gereja..bagaimana agama kristian di ancient rome bermula dahulu..

Adrianne Claudia said...

Maaf mas sebelumnya. Kaya yg wardah86 bilang, walaupun pada dasarnya tujuan semua agam sama, tapi ajaranny mgkn aja berbeda. Dalam agama Kristen dan Katolik itu bukan penghinaan dan tidak bermaksud sama sekali untuk menghina. Mungkin dalam agama Islam itu merupakan penghinaan, tapi gimana klo kita mulai bljar u/ toleransi dan mghrgai ajaran lain? :) Toh sy ykin dlm smua ajaran psti diajarkan toleransi dan tidak u/ mengusik ajaran lain

Post a Comment

terimakasih sebab sudi mengunjungi blog sy...
smoga bermanfaat untuk semua..