Monday, June 22, 2009

saya mengenal Yesus, apakah anda mengenal Muhammad?

dengan nama ALLAH yang maha pengasih lagi maha penyayang
segala puji untuk TUHAN yang telah menciptakanku dan memberiku ilmu.

saya telah mengenal Yesus yang dianggap tuhan oleh orang-orang nasrani atau kristen. mungkin saya lebih mengenal Yesus berbanding mereka yang mengikuti agamanya. sehingga timbul dihati saya rasa cinta terhadapnya dan saya ingin membelanya dari apa yang difitnahkan oleh manusia terhadapnya.

Yesus atau "Al masih" atau Isa putra maryam adalah utusan ALLAH. beliau telah ALLAH tetapkan sebagai manusia yang terkemuka di langit dan di bumi.
kelahirannya dinanti-nantikan oleh bani israil. bahkan ada beberapa orang dari parsi yang sengaja datang untuk mencarinya serta menyambut kelahiranya dengan membawa hadiah.

Yesus adalah makhluk yang istimewa, yang ALLAH ciptakan dari firman-NYA. Yang lahir dari wanita suci "Maryam". Yesus mengajak menusia untuk menyembah ALLAH dan melarang menyekutukan/menyamakan ALLAH dengan sesuatu yang lain. Yesus membawa manusia ke jalan yang lurus agar manusia selamat di dunia dan di akhirat.

ketika Yesus lahir, bunda maryam di caci dan dihina. dianggap sebagai seorang yang berzina. namun Yesus berkata ketika itu" aku adalah al masih, aku adalah utusan ALLAH.."
ALLAH pernah berfirman kepadanya" wahai Almasih..,katakanlah kepada mereka, janganlah mereka meletakkan patung dirumah mereka, jenganlah berbuat zalim(aniaya), dan janganlah sekali-kali mereka berdo'a kepada-KU sedangkan mereka berbuat dosa. sebab AKU mengabulkan do'a orang-orang yang berdo'a kepadaKU."

----------------------------------------------------------------
pelajarilah tentang yesus,jangan memfitnahnya dengan mengatakan bahwa Yesus mengatakan dirinya sebagai anak tuhan atau tuhan. yesus tidak pernah berbuat seperti itu, yesus tidak berkhianat kepada yang menciptakannya.

1 comment:

wardah86 said...

jesus christ yang dianggap anak tuhan oleh penganut agama kristian bermula dari undian di rome..mengikiut kajian sarjana barat sendiri..Agama kristian dipenuhi oleh mitos2 greek,mitras dan lain2.Bermula dari paul tarsus semuanya berubah..bidaah banyak berlaku disini..Pada pandangan saya mngkin kita kena mencari balik asal usul agama kristian sendiri sebagai salah satu cara untuk menyakinkan mereka bahawa agama kristian adalah agama yang telah banyak menyeleweng dan di ubah..jadikan Quran dan sunnah pegangan kita yang utama..just pandangan peribadi..

Post a Comment

terimakasih sebab sudi mengunjungi blog sy...
smoga bermanfaat untuk semua..